Računi

U životu svakog čovjeka dođe doba da se svedu računi. Neko ih svede na kraju svake godine, neko na kraju prvih sto godina a neko, tek kad dođu na naplatu. Uglavnom, svi ih svedemo. Vezan obećanjem koje sam dao pokojnom đedu, hiljadugodišnjom tradicijom moje porodice i pijanskim obećanjem datim komšiji i ja, večeras, svodim svoje račune za godinu koja je na izmaku.

Već sam ti govorio kako svakoj godini dodijelim neku, prigodnu, rečenicu i kako sam, ovoj, dodijelio "očekujte sreću".

Bog, raspored zvijezda, horoskop ili vidoviti Milan su se postarali da ova godina zaista bude srećna za mene.

Najprije rodio se jedan mali gospodin koji će da svog striku zamjeni u potrazi za plavušama i dobrim tamburašima. Ne sad, za nekih 18 godina, kad dođe vrijeme. Zasad on umije da se smije, mršti, plače i, bogme, kaki, ali opet, ama baš svi koji ga znaju, vole ga svim svojim srcem. Kako je krenulo ispašće od njega opasan baraba. Barem kao onaj mali plavi dječak kojeg sam naučio da lupa šakom od sto.

Ove sam godine i najzad odlučio da promjenim frizuru i bio sam sretan zbog toga. Slađa baš i nije i jedva smo se pomirili nakon ovog incidenta. Dobro je da je tako i da nisam ostao bez odgovora na pitanje: "Ko te šiša?". Kosu sam izgubio a kile dobio tako da je rezultat 1:1.

Ovu su godinu obilježile i dvije sjajne plavuše. Prave i istinske ljepotice i to ne samo po fizičkom izgledu. Volio sam ih, koliko sam umio i mogao s obzirom na okolnosti, i s njima bio srećan. Nadam se da je i njima, makar ponekad, samnom, bilo jednako dobro kao meni s njima.

Ove godine sam nakon dugo godina platio kaznu za prekršaj u saobraćaju. Ustvari, sad kad mislim, nisam ja platio kaznu već savjet nepoznatog saobraćajca iz Kaknja koji u jednoj rečenici, za 20 konvertibilnih maraka, reče tajnu mirnog i uspješnog života, onu koja nam stalno izmiče. Jednostavno mi reče: Dobri se ljudi svemu mogu dogovoriti.

Prošao sam i ove godine barem nekoliko hiljada traka na raznim putevima i u svoj stan donio prašine sa sve četri strane svijeta. Na tim putevima nisam potrošio đonove niti uništio kofere. Naprotiv, sve je kao novo. Samo još da odlučim na koju ću stranu.

Prošao sam i pored mnoštva kuća i stanova. Gledao osvetljenje prozore i pitao se kakvim životom žive ljudi sakriveni tim zidovima. Prošao sam i kraj kuća čiji su zidovi načinjeni od kartona i u sebi mislio kako i tu, gdje mnogi ne bi ni pomislili da mogu da se nađu, žive srećni ljudi.

Upoznao sam ove godine i neke sjajne nove prijatelje. Neki stari prijatelji su mi se javili, neki nisu. Neki su mi nedostajali i kad smo zajedno, neki nisu nikad. Za neke lažem da je tako.

Na kraju svega svašta sam prošao ove godine. Pitam se još samo, mila, jesam li te ove godine negdje upoznao, možda samo prošao pored tebe na ulici.

Šta će biti u novoj godini? Koju rečenicu da joj dodijelimo? Šta misliš?


Коментари

Популарни постови са овог блога

Volim te, ne volim te

Nose job

Priručnik za gledanje u ženu